top of page

This story appears in the March 2017 issue of National Geographic Traveler magazine, Israel edition.

Sailing amid Aeolian islands

Story and photographs by Chaim ben Kozari

כתב וצילם חיים בן כוזרי

תמונת מקום / האיים האיוליים

האהבה שלי לים פועמת מאז אני זוכר את הים,

ומאז היא רק מתגברת. השיט האחרון שלי היה לאיים האיוליים, אשר מוכרים גם כאיים הליפאריים. נמל המוצא שלנו היה פורטורוזה ( Portorosa ), שבחופה הצפוני של סיציליה. שטנו על גבי קטמרן גדול לכיוון וולקנו ( Vulcano ) הדרומי שבאיים האיוליים. הרוח הייתה חזקה דיה לשיט מפרשים; עם זאת הים היה נוח וחשנו ששבוע נפלא לפנינו. הגענו לוולקנו כשעה לפני השקיעה, נקשרנו למזח וירדנו לביקור בעיירה שבצפון האי. סיירנו בין דוכני הרחוב וטעמנו ארנצ׳יני, כדורי אורז ממולאים ומטוגנים בשמן עמוק. עם עלות השחר העפלנו בדרך כבושה לפסגת הר הגעש והשקפנו על המפרץ העמוס ביאכטות מתחתינו, כאשר כל העת פליטות עשן המדיפות ריח גופרית עולות מהקרקע סביבנו.

היעד הבא היה פנריאה ( Panarea ) אחד האיים הקטנים שבאיוליים, בעל מקבץ סלעים מרשים המתרומם בחופו הצפוני. סיירנו סביבו בסירת גומי וטבלנו במים הכחולים והצלולים שעומקם יותר מ–600 מטרים.

סטרומבולי  ( Stromboli ) הוא האי המרוחק ביותר בקבוצה והפעיל ביותר מבחינה וולקנית - התפרצות “עדינה“ של כעשר שניות מתרחשת  בו בכל עשרים דקות בערך. שטנו למרגלות הר הגעש, שאת התפרצויותיו חשנו במים. הורדנו עוגן במפרץ קטן מול העיירה סטרומבולי, ושם אכלנו צהריים. לפתע שמעתי את נהוראי (אחד השייטים בקבוצה שלנו) שואל: “האם אתה בטוח שהספינה התנתקה?” רצנו מיד לעבר סירת הגומי ויצאנו במצערת מלאה למרכז המפרץ. הקטמרן שלנו לא נראה במקום שבו עגנו ולא בסביבה הקרובה. לאחר רגע ראינו אותו מצפון למפרץ ועליו שלוש דמויות. אחת מהן הייתה הסקיפר של הסירה שעגנה בסמוך לנו, והוא שהציל את המצב כאשר כלי השיט שלנו נסחף לים. עם רדת החשכה, חזינו בניצוצות האש של סטרומבולי, העולות מתוך הענן שכיסה את הפסגה. בטרם המשכנו לחניית לילה באי סלינה ( Salina ).

התעוררנו בבוקר לקול קריאות השחפים, השתחררנו מהמצוף והתארגננו לארוחת בוקר אגב תנועה מערבה לאי פיליקודי ( Filicudi ) רוח גבית טובה מילאה את המפרשים ודחפה אותנו בקצב משביע רצון בעוד קבוצה של דולפינים מלווה אותנו בניתורים לפני החרטום. בדרכנו בחזרה לסיציליה עברנו סמוך לאי ליפארי ( Lipari ) והחלטנו להיכנס למפרץ יפהפה, שקט ומוגן. השחפים שהתגודדו סביב כאילו סימנו במעופם את סופו של המסע.

Click photos to see slideshow